18 серпня 2021 р.

Методичні рекомендації для практичного психолога ЗДО щодо планування діяльності на 2021/2022 н.р.

 

ПРІОРИТЕТНІ НАПРЯМКИ РОБОТИ ПРАКТИЧНИХ ПСИХОЛОГІВ ЗДО

 НА 2021/2022 н.р.

(Розроблені відповідно до: листа МОН України від 07.07.2021р. №  1/9-344 «Планування роботи закладу дошкільної освіти на рік»; листа МОН України від 16.07.2021 № 1/9-363 «Про пріоритетні напрями роботи психологічної служби у системі освіти у 2021/2022 н. р.»; листа МОН від 16.07.20 року № 1/9-362 «Деякі питання організації виховного процесу у 2021/2022 н. р. щодо формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок»).

 

Складна епідеміологічна ситуація в Україні, соціально-економічні зміни та реформування освіти, показали необхідність соціально-психологічного захисту і надання психологічної допомоги всім учасникам освітнього процесу.

При плануванні роботи на 2021/2022 навчальний рік практичний психолог ЗДО повинен враховувати пріоритетні напрями і завдання психологічної служби освіти, ЗДО у 2021/2022 н.р., соціально-психологічні проблеми в освітньому середовищі закладу і керуватися в своїй діяльності Положенням про психологічну службу, Положенням про експертизу психологічного і соціологічного інструментарію, Базовим компонентом дошкільної освіти, Етичним кодексом психолога, Конвенцією про права дітей тощо.

 На сьогодні завданнями працівників психологічної служби ЗДО є пошук дієвих засобів і методів профілактичної, корекційної, просвітницької, розвиткової роботи, проведення заходів, спрямованих на забезпечення в ЗДО оптимальних умов, зокрема таких:

·        створення безпечного освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації в якому спрямована робота з надання психологічної підтримки учасникам освітнього процесу, реалізуються права дітей з особливими освітніми потребами на освіту, ïx соціальна адаптація та підготовка до отримання наступного рівня освіти;

·        організація ефективної співпраці з працівниками з питань підтримки психологічного комфорту у ЗДО та забезпечення емоційного благополуччя здобувачів дошкільної освіти;

·      підтримка, регулювання і формування здорового соціально-психологічного клімату у педагогічному колективі і закладі в цілому, подолання негативних психологічних наслідків подій;

·        налагодження партнерської взаємодії з сім’ями, що ґрунтується на взаєморозумінні, співпраці, усвідомлення своєї ролі та відповідальності дорослих у формуванні та розвитку дошкільників.

 

Залишаються в пріоритеті напрями роботи практичного психолога ЗДО у 2020/2021 навчальному році:

-         налагодження педагогічного партнерства між вихователями ЗДО та вчителями перших класів щодо створення розвивального безпечного середовища, осередків діяльності, застосування компетентнісного та діяльнісного підходів під час освітнього процесу для розвитку дитячої особистості (забезпечення наступності між дошкільною та початковою ланкою освіти);

-         адаптація дітей до ЗДО в перехідний період до нових умов середовища, налагодження соціальної взаємодії з вихователями, колективом й закладом;

-         формування у дітей старшого дошкільного віку — психологічної зрілості та готовності до навчання у школі (життєві компетентності, мотивація, саморегуляція, вміння спілкуватися, інтерес до пізнавальної діяльності);

-         формування в дошкільників свідомого ставлення до власної безпеки, навичок безпечної поведінки в життєвому середовищі;

-         супровід дітей з  особливостями поведінки, емоційного стану та психічного здоров’я;

-         психологічний супровід дітей із соціально вразливих сімей, сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах та їх батьків;

-         просвітницько-профілактична робота з педагогами, батьками, опікунами з питань порушення прав та інтересів дітей, профілактики насильства в закладі, домашнього насильства, формування ненасильницької моделі поведінки та вирішення конфліктів мирним шляхом;

-         психопрофілактика наслідків стресових станів, професійного вигорання;

-         стабілізація емоційної сфери особистості; формування психосоціальної стійкості до стресу;

-         формування конструктивних способів вирішення складних життєвих ситуацій та адаптивних можливостей у всіх учасників до нових умов організації освітнього процесу;

-         проведення просвітницько-профілактичних заходів з учасниками освітнього процесу щодо медіа- та цифрової грамотності, медіазахисту та психогігієни комунікації та спілкування в дистанційному форматі.

 

Психолог ЗДО по можливості може надавати знання та спілкуватись із учасниками освітнього процесу за допомогою мобільних та інтеренет-додатків у межах робочого часу. Це значно зменшить соціальну дистанцію між батьками, педагогами, адміністрацією закладу, налагодить ефективну взаємодію, підвищить їх психолого-педагогічну компетентність, зменшить ризик негативних емоцій в учасників освітнього процесу.

 

 


Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.

  В Україні запрацював сервіс «Take It Down», який допомагає зупинити поширення в інтернеті оголених і напівоголених фотографій та відео ос...