Нормативно-правова база




*******************************************************



Основні нормативно правові документи, що регулюють роботу практичного психолога і соціального педагога:

4. Наказ МОН України від 31.05.2018 № 555 "Про затвердження Положення про Всеукраїнський конкурс авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів "Нові технології у новій школі" https://drive.google.com/file/d/1t1b86AgtK2zOFN4mBUqTRtjOvPyM_Bnr/view
5. Наказ МОН України від 08.06.2018 року № 609  "Пpo затвердження Примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами закладі загальної середньої та дошкільної освіти" 
6. Наказ МОН України від 20. 04. 2001 р. № 330 «Про затвердження Положення про експертизу психологічного і соціологічного інструментарію, що застосовується в навчальних закладах Міністерства освіти і науки України» https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0330290-01#Text




*****************************************************************************



*****************************************************************************





*****************************************************************************

Пріоритетні напрями роботи соціального педагога на 2022-2023 н.р.



***********************************************************************************










**********************************************************************************


Нормативне забезпечення соціально-правового захисту дітей






*******************************************************



ЗАКОНОДАВСТВО УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ЗАПОБІГАННЯ ТА ПРОТИДІЇ ДОМАШНЬОМУ НАСИЛЛЮ ТА НАСИЛЛЮ ЗА ОЗНАКОЮ СТАТІ


Матеріали можна переглянути тут




*******************************************************




Лист МОН від 10.03.2021р. № 1/9 - 128

"Щодо необхідності проведення додаткових 
профілактичних заходів в середовищі дітей та підвищення обізнаності батьків" 
( про компетентність безпечної поведінки в цифровому середовищі)




*******************************************************








**********************************************************************************


Лист МОН України від 30.07.2020 №  1/9-411 

«Щодо організації діяльності закладів дошкільної освіти у 2020/2021 навчальному році»

 https://mon.gov.ua/ua/npa/shodo-organizaciyi-diyalnosti-zakladiv-doshkilnoyi-osviti-u-20202021-navchalnomu-roci







***********************************************************************************


ПОКАРАННЯ, ЯКЕ ПЕРЕДБАЧЕНО ЗАКОНОМ ЗА БУЛІНГ

Законом України від 18.12.2018 № 2657-VII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)»
(набув чинності 19.01.2019) запроваджено адміністративну відповідальність за булінг

Кодекс України про адміністративні правопорушення (КУпАП)
Ст. 173-4. Булінг (цькування) учасника освітнього процесу

Булінг (цькування), тобто діяння учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи або такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого, - тягне за собою накладення штрафу від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (наразі це – 850-1700 грн.) або громадські роботи на строк від 20 до 40 годин.
Діяння, передбачене Ч.1 цієї статті, вчинене групою осіб або повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення, - тягне за собою накладення штрафу від 100 до 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (наразі 1700-3400 грн.) або громадські роботи на строк від 40 до 60 годин.
Діяння, передбачене Ч.1 цієї статті, вчинене малолітніми або неповнолітніми особами віком від чотирнадцяти до шістнадцяти років, - тягне за собою накладення штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють, від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від 20 до 40 годин.
Діяння, передбачене Ч.2 цієї статті, вчинене малолітньою або неповнолітньою особою віком від чотирнадцяти до шістнадцяти років, - тягне за собою накладення штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють, від 100 до 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від 40 до 60 годин.
Неповідомлення керівником закладу освіти уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України про випадки булінгу (цькування) учасника освітнього процесу - тягне за собою накладення штрафу від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (наразі 850-1700 грн.)або виправні роботи на строк до 1 місяця з відрахуванням до 20% заробітку.

Джерело: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80731-10  (Ст.173-4. Булінг (цькування) учасника освітнього процесу)


***************************************************************

ПОСТАНОВА КМУ № 800 від 3.1.2018 р.

ПОРЯДОК
взаємодії органів державної влади, органів місцевого  самоврядування, закладів та установ під час забезпечення соціального захисту дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах, у тому числі таких, що можуть загрожувати їх життю та здоров’ю

(документ замінив раніше затверджений Наказ МСПУ, МОНУ, МВСУ, МОЗУ № 564/836/945/577 від 19.08.2014р. – втратив чинність 14.06.2019р.   https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1105-14 )




****************************************************

ЗАКОНОДАВСТВО УКРАЇНИ ПО ЗАПОБІГАННЮ ТА ПРОТИДІЇ ДОМАШНЬОМУ НАСИЛЬСТВУ

ПРИЙНЯТІ ЗАКОНИ УКРАЇНИ:
06 грудня 2017 р. – Закон України № 2227-VIII «Про внесення змін до Кримінального та Кримінального процесуального кодексів України з метою реалізації положень Конвенції Ради Європи про запобігання насильству стосовно жінок і домашньому насильству та боротьбу з цими явищами» (Набув чинності 11 січня 2019 р.)

07 грудня 2017 – Закон України № 2229-VIII «Про запобігання та протидію домашньому насильству» (Набув чинності 08 січня 2018 р.)

ПІДЗАКОННІ АКТИ
Постанови Кабінету Міністрів України від 22.08.2018:
№658 «Про затвердження Порядку взаємодії суб’єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству і насильству за ознакою статі»;
Посилання:https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/658-2018-%D0%BF
№655  «Про затвердження Типового положення про притулок для осіб, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі»;
№656 «Про затвердження Типового положення про мобільну бригаду соціально-психологічної допомоги особам, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі».

Розпорядження Кабінету Міністрів України від 10.10.2018 № 728-р «Про схвалення Концепції Державної соціальної програми запобігання та протидії домашньому насильству та насильству за ознакою статі на період до 2023 р.».

Наказ МСПУ від 01.10.2018 р. № 1434 «Про затвердження Типової програми для кривдників» (зареєстрований у МЮУ 29.10.2018 р. № 1222/32674).

Спільний наказ Мінсоцполітики та МВС від 13.03.2019 р. № 369/180 «Про затвердження Порядку проведення оцінки ризиків вчинення домашнього насильства» (зареєстрований у МЮУ 02.04.2019 р. № 333/33304).

Накази МВС України:
від 01.08.2018 № 654 «Про затвердження Порядку внесення уповноваженими підрозділами органів Національної поліції України термінового заборонного припису стосовно кривдника»;
від 04.05.2018 р. № 372 «Про внесення зміни до наказу Міністерства внутрішніх справ від 21 серпня 1998 року № 622» (зареєстрований у МЮУ 10.05.2018 р. за № 576/32028).

Накази МОН України:
від 22.05.2018 р. № 509 «Положення про психологічну службу» (зареєстрований у МЮУ 31.07.2018 за № 885/32337);
Посилання: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0885-18
від 02.10.2018 № 1047 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо виявлення, реагування на випадки домашнього насильства і взаємодії педагогічних працівників із іншими органами та службами».

Наказ МОЗ від 01.02.2019 р. № 278  «Про затвердження Порядку проведення та документування результатів медичного обстеження постраждалих осіб від домашнього насильства або осіб, які ймовірно постраждали від домашнього насильства, та надання їм медичної допомоги» (зареєстрований в МЮУ 14.03.2019 р. за № 262/33233).

ОКРЕМІ НОВАЦІЇ ЗАКОНУ УКРАЇНИ «ПРО ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО КРИМІНАЛЬНОГО ТА КРИМІНАЛЬНОГО ПРОЦЕСУАЛЬНОГО КОДЕКСІВ УКРАЇНИ»
домашнє насильство:
окремий злочин (ст. 126-1 КК)
обтяжуюча обставина (ст. ст. 67, 152, 153 КК)
визнано злочинами:
примушування до шлюбу (ст. 151-2 КК)
оновлене визначення зґвалтування (ст. 152 КК)
сексуальне насильство (ст. 153 КК)
каліцтво статевих органів (ст. 121 КК)
примушування до стерилізації (ст. 134 КК)
 примушування до аборту (ст. 134 КК)
 невиконання обмежувальних заходів, обмежувальних приписів або не проходження програми для кривдників (ст. 390-1 КК)
жорстоке поводження та приниження, що мають системний характер, як пом'якшуюча обставина для постраждалих, які вчинили насильницький злочин проти кривдника (ст. 66, 116, 123 КК)
введено судову процедуру щодо застосування обмежувальних заходів (ст. 79, 91-1 КК) тощо



*********************************************************************************

НАКАЗ МОН УКРАЇНИ 
від 28.12.2019 №1646
(Зареєстровано в МЮУ 3.02.2020 р. за N 111/34394)
Деякі питання реагування на випадки булінгу (цькування) та застосування заходів виховного впливу в закладах освіти
Посилання https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0111-20

*********************************************************************************

Рекомендації для закладів освіти щодо застосування норм Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)" від 18 грудня 2018 р. №2657-VIII



**************************************************************************

ЗАКОН УКРАЇНИ
Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню) 

 від 18 грудня 2018 р. №2657-VIII


(Відомості Верховної Ради (ВВР), 2019, № 5, ст.33)
Стаття 173-4. Булінг (цькування) учасника освітнього процесу
(Кодекс України про адміністративні правопорушення)


**************************************************************************

Наказ МОН від 02.10.2018 № 1047 

“Про затвердження Методичних рекомендацій щодо виявлення реагування на випадки домашнього насильства і взаємодії педагогічних працівників із іншими органами та службами”

 Посилання: 



*****************************************************************************


ЗАКОНИ та ЗМІНИ В ЗАКОНАХ УКРАЇНИ ЩОДО СІМЕЙ, ЯКІ ПОТРАПИЛИ В СЖО

ЗАКОНУ «ПРО ОСВІТУ»
Ст. 76. Психологічна служба та соціально-педагогічний патронаж у системі освіти
•      2. Соціально-педагогічний патронаж у системі освіти сприяє взаємодії закладів освіти, сім’ї і суспільства у вихованні здобувачів освіти, їх адаптації до умов соціального середовища, забезпечує профілактику та запобігання булінгу (цькуванню), надання консультативної допомоги батькам, психологічного супроводу здобувачів освіти, які постраждали від булінгу (цькування), стали його свідками або вчинили булінг (цькування).
•      Соціально-педагогічний патронаж здійснюється соціальними педагогами.

ПРО ЗАТВЕРДЖЕННЯ ДЕРЖАВНОГО СТАНДАРТУ СОЦІАЛЬНОГО СУПРОВОДУ СІМЕЙ (ОСІБ), ЯКІ ПЕРЕБУВАЮТЬ У СКЛАДНИХ ЖИТТЄВИХ ОБСТАВИНАХ
(Наказ МСПУ 31.03.2016  № 318)
І. Загальні положення
П.3. Складні життєві обставини (далі - СЖО) - обставини, виявлені за результатами оцінки потреб, внаслідок яких сім’ї (особи) не можуть самостійно піклуватися про особисте/сімейне життя та брати участь у суспільному житті;

ЗАКОН УКРАЇНИ «ПРО СОЦІАЛЬНІ ПОСЛУГИ» (НА 2019 ІЗ ЗМІНАМИ)
Розділ I
ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
Стаття 1. Визначення основних термінів
15) складні життєві обставини - обставини, що негативно впливають на життя, стан здоров’я та розвиток особи, функціонування сім’ї, які особа/сім’я не може подолати самостійно.
Чинники, що можуть зумовити складні життєві обставини:
а) похилий вік;
б) часткова або повна втрата рухової активності, пам’яті;
в) невиліковні хвороби, хвороби, що потребують тривалого лікування;
г) психічні та поведінкові розлади, у тому числі внаслідок вживання психоактивних речовин;
ґ) інвалідність;
д) бездомність;
е) безробіття;
є) малозабезпеченість особи;
ж) поведінкові розлади у дітей через розлучення батьків;
з) ухилення батьками або особами, які їх замінюють, від виконання своїх обов’язків із виховання дитини;
и) втрата соціальних зв’язків, у тому числі під час перебування в місцях позбавлення волі;
і) жорстоке поводження з дитиною;
ї) насильство за ознакою статі;
й) домашнє насильство;
к) потрапляння в ситуацію торгівлі людьми;
л) шкода, завдана пожежею, стихійним лихом, катастрофою, бойовими діями, терористичним актом, збройним конфліктом, тимчасовою окупацією;

ПОРЯДОК ВИЯВЛЕННЯ СІМЕЙ (ОСІБ), ЯКІ ПЕРЕБУВАЮТЬ У СЖО, НАДАННЯ ЇМ СОЦІАЛЬНИХ ПОСЛУГ ТА ЗДІЙСНЕННЯ СОЦІАЛЬНОГО СУПРОВОДУ ТАКИХ СІМЕЙ (ОСІБ)
(постанова КМУ від 21.11.2013 р. № 896)
До сімей (осіб), які перебувають у складних життєвих обставинах, належать сім’ї (особи), які не можуть самостійно подолати або мінімізувати негативний вплив, зокрема, таких обставин:
1) жорстоке поводження з дитиною в сім’ї;
2) відсутність постійного місця роботи у працездатних членів сім’ї (особи);
3) відсутність житла, призначеного та придатного для проживання;
4) відбування покарання у виді обмеження волі або позбавлення волі на певний строк, взяття під варту одного з членів сім’ї (особи), насильство в сім’ї (у тому числі щодо дитини);
5) тривала хвороба, встановлена інвалідність (у тому числі дітей), вроджені вади фізичного та психічного розвитку, малозабезпеченість, безробіття одного з членів сім’ї (особи), що негативно впливає на виконання батьківських обов’язків, призводить до неналежного утримання дитини та догляду за нею;
6) спосіб життя, внаслідок якого один із членів сім’ї (особа) частково або повністю не має здатності чи можливості самостійно піклуватися про особисте життя та брати участь у суспільному житті;
7) ухиляння батьків від виконання обов’язків з виховання дитини;
8) відібрання у батьків дитини без позбавлення батьківських прав;
9) стихійне лихо;
10) дискримінація осіб та/або груп осіб.

ЗАКОН УКРАЇНИ «ПРО ОХОРОНУ ДИТИНСТВА»
(2001Р. ІЗ ЗМІНАМИ ТА ДОПОВНЕННЯМИ (НОВИЙ)
Розділ І.
ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ.
Стаття 1. Визначення термінів
 Дитина, яка перебуває у складних життєвих обставинах, — дитина, яка потрапила в умови, що негативно впливають на її життя, стан здоров’я та розвиток у зв’язку з інвалідністю, тяжкою хворобою, безпритульністю, перебуванням у конфлікті з законом, залученням до найважчих форм дитячої праці, залежністю від психотропних речовин та інших видів залежності, жорстоким поводженням, зокрема домашнім насильством, ухилянням батьків, або осіб, які їх замінюють, від виконання своїх обов’язків, обставинами стихійного лиха, техногенних аварій, катастроф, воєнних дій чи збройних конфліктів тощо, що встановлено за результатами оцінки потреб дитини.

Розділ III. ДИТИНА І СІМ’Я.
Стаття 12. Права, обов’язки та відповідальність батьків за виховання та розвиток дитини
Виховання в сім'ї є першоосновою розвитку особистості дитини. На кожного з батьків покладається однакова відповідальність за виховання, навчання і розвиток дитини. Батьки або особи, які їх замінюють, мають право і зобов'язані виховувати дитину, піклуватися про її здоров'я, фізичний, духовний і моральний розвиток, навчання, створювати належні умови для розвитку її природних здібностей, поважати гідність дитини, готувати її до самостійного життя та праці.

Розділ V. Діти, які потребують особливого захисту держави
(ред. Закону України від 26.01.2016 р. N 936-VIII)
Стаття 231. Захист прав та інтересів дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах
Усі дії щодо дитини, яка перебуває у складних життєвих обставинах, спрямовуються на захист прав та інтересів дитини, усунення причин таких обставин і забезпечення безпечних умов її утримання та виховання, надання їй та її батькам комплексу необхідних послуг та соціальної допомоги.
Суб'єкти соціальної роботи з сім'ями, дітьми та молоддю в процесі своєї професійної діяльності здійснюють заходи з виявлення дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах, надають їм комплекс послуг у межах повноважень, визначених законодавством, інформують інших суб'єктів, органи опіки та піклування в разі необхідності здійснення комплексних заходів щодо захисту прав та інтересів дитини та надання підтримки батькам чи притягнення їх до відповідальності. Суб'єкти соціальної роботи з сім'ями, дітьми та молоддю забезпечують ведення обліку дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах.
(частина друга статті 231 із змінами, внесеними згідно із Законом України від 07.12.2017 р. N 2229-VIII)
У разі якщо у зв'язку із складними життєвими обставинами дитина тимчасово не проживає чи не може проживати із своїми батьками, іншими законними представниками, її утримання та виховання можуть здійснювати родичі, сім'я патронатного вихователя, центри соціально-психологічної реабілітації дітей, притулки для дітей служб у справах дітей, інші установи для дітей (незалежно від форми власності та підпорядкування), в яких створені належні умови для проживання, виховання, навчання та реабілітації дитини відповідно до її потреб.
Уповноважені органи, що здійснюють соціальну роботу з сім'ями, дітьми та молоддю, зобов'язані в максимально короткий термін запропонувати сім'ї дитини комплекс послуг, спрямованих на мінімізацію чи повне подолання складних життєвих обставин, та сприяти поверненню дитини до батьків, інших законних представників.
У разі якщо повернення дитини до батьків, інших законних представників є неможливим чи суперечить її інтересам, органи опіки та піклування здійснюють заходи щодо надання дитині статусу дитини-сироти чи дитини, позбавленої батьківського піклування, захисту її житлових та майнових прав, влаштування в одну із форм виховання, яка найбільше відповідає найкращим інтересам дитини.
Порядок діяльності органів опіки та піклування з питань захисту прав дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах, визначається Кабінетом Міністрів України.

 КОДЕКС УКРАЇНИ ПРО АДМІНІСТРАТИВНІ ПРАВОПОРУШЕННЯ
Ст.184 Про невиконання батьками або особами, які їх заміняють, обов’язків щодо дітей
Ч.1. Ухилення батьків або осіб, які їх замінюють, від виконання передбачених законодавством обов'язків щодо забезпечення необхідних умов життя, навчання та виховання неповнолітніх дітей - попередження або накладення штрафу від 50-100 нмдг.

Ч.2. Ті самі дії, вчинені повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення, - накладення штрафу від 100 – 300 нмдг.

Ч.3. Вчинення неповнолітніми віком від чотирнадцяти до шістнадцяти років правопорушення, відповідальність за яке передбачено цим Кодексом, - накладення штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють, від 50-100 нмдг.

Ч.4. Вчинення неповнолітніми діянь, що містять ознаки злочину, відповідальність за які передбачена Кримінальним кодексом України, якщо вони не досягли віку, з якого настає кримінальна відповідальність, - накладення штрафу на батьків або осіб, що їх замінюють, від 100-300 нмдг

.Ч.5. Невиконання рішення органу опіки та піклування щодо визначення способів участі у вихованні дитини та спілкування з нею того з батьків, хто проживає окремо від дитини, - накладення штрафу від 100—150 нмдг

Ч.6. Діяння, зазначені в ч.5. цієї статті, вчинені повторно впродовж року після накладення адміністративного стягнення – накладення штрафу від 150—300 нмдг та тимчасове обмеження того з батьків, з яким проживає дитина, у праві виїзду за межі України та обмеження у праві керування транспортним засобом до виконання рішення у повному обсязі

Ч.7. Умисне порушення встановленого законом обмеження щодо строку перебування дитини за межами України в разі самостійного вирішення питання про тимчасовий виїзд дитини за межі України тим з батьків, з яким рішенням суду визначено або висновком органу опіки та піклування підтверджено місце проживання цієї дитини - накладення штрафу від 100 – 200 нмдг.


*******************************************************

Соціально-педагогічна робота та соціально-правовий захист дітей, які потрапили в СЖО, здійснюється у закладах освіти відповідно:

      Конвенції ООН про права дитини,
  •       Сімейного кодексу України,
  •       Законів України «Про охорону дитинства», «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», «Про позашкільну освіту»,
  •       Законів «Про попередження насильства в сім’ї», «Про соціальну роботу з дітьми та молоддю», «Про соціальні послуги»,

      Закон «Про сприяння соціальному становленню та розвитку молоді в Україні», «Про органи і служби для дітей та спеціальні установи для дітей»,
      Національної стратегії профілактики соціального сирітства на період до 2020 року;
      Наказу МСПУ, МВСУ, МОНУ, МОЗУ від 19.08.2014 № 564/836/945/577 «Про затвердження Порядку розгляду звернень та повідомлень з приводу жорстокого поводження з дітьми або загрози його вчинення» (14.06.2019 – втратив чинність)
      Наказ «Про затвердження  взаємодії суб'єктів соціальної роботи із сім'ями, які опинилися в складних життєвих обставинах (від 14. 06. 2006 р. №1983/388/452/221/556/596/106) (втратив чинність – 19.12.2014)
      «Положення про психологічну службу в системі освіти України» (від 22.05. 2018 №509);
      Етичного кодексу практичного психолога;
      та ряду ін. нормативно-правових актів.


*********************************************************************************

Документи, якими керується СП у своїй діяльності з питань захисту прав і інтересів дитини
В своїй діяльності соціальний педагог керується цілим пакетом нормативних документів щодо соціального захисту дитини та охорони
      Закон  України «Про освіту», 
      Закон  України «Про охорону дитинства»,
      Закон  України «Про Загальнодержавну соціальну програму «Національний план дій  щодо реалізації  Конвенції ООН про права дитини» на період до 2021 року»,
      Конвенція ООН про права дитини,
      «Положення про психологічну службу в системі освіти України»
      Національна стратегія профілактики соціального сирітства на період до 2020 року,
      Закон України «Про соціальну роботу з дітьми та молоддю»,
      Закон України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи»,
      Закон України «Про реабілітацію інвалідів в Україні»,
      Закон України «Про попередження насильства в сім'ї»,
      Постанова  КМУ від  05.04.1994 року № 226 (зі змінами) «Про поліпшення виховання, навчання, соціального захисту та матеріального забезпечення дітей–сиріт  і дітей позбавлених батьківського піклування»,
        Наказ МСПУ, МВСУ, МОНУ, МОЗУ від 19.08.2014 № 564/836/945/577 «Про затвердження Порядку розгляду звернень та повідомлень з приводу жорстокого поводження з дітьми або загрози його вчинення»,
        Лист МОН  України від 28.10.2014  № 1/9 «Методичні  рекомендації щодо взаємодії педагогічних працівників у навчальних закладах та взаємодії з іншими органами і службами щодо захисту прав дітей»,
        Лист МОН, Іституту модернізації змісту освіти від 08.08.2016 № 2.1/10-1891 «Методичні рекомендації з організації захисту прав і соціального супроводу учнів (студентів) у закладах освіти»,
та ряду ін. нормативно-правових актів




********************************************************************************************************


Наказ МОН № 1047 від 02.10.2018 року
"Про затвердження Методичних рекомендацій щодо виявлення, реагування на випадки домашнього насильства і взаємодії педагогічних працівників із іншими органами та службами"
Посилання https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-metodichnih-rekomendacij-shodo-viyavlennya-reaguvannya-na-vipadki-domashnogo-nasilstva-i-vzayemodiyi-pedagogichnih-pracivnikiv-iz-inshimi-organami-ta-sluzhbami 


*********************************************************************************

ПОСТАНОВА КМУ від 22 серпня 2018 р. N 658

Про затвердження Порядку взаємодії суб'єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству і насильству за ознакою статі


*********************************************************************************

ЗАКОН УКРАЇНИ
Про запобігання та протидію домашньому насильству
(Відомості Верховної Ради (ВВР), 2018, № 5, ст.35)






Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.

  В Україні запрацював сервіс «Take It Down», який допомагає зупинити поширення в інтернеті оголених і напівоголених фотографій та відео ос...