Бібліотека

 




***********************************************************************************



Навчально-методичний посібник «Як ти? Уроки з психології для школярів» для учнів 5–8 класів - містить теоретичну інформацію щодо психологічних особливостей учнів 5–8 класів, методичні рекомендації до проведення уроків з психології на такі важливі теми як: «Самооцінка та самоцінність», «Стрес і стресостійкість», «Взаємодія в команді: конфлікти», «Інакшість іншого та толерантність», «Особисті межі», «Емо- ційний інтелект», «Основи самопідтримки та самодопомоги у складних ситуаціях».Подивитись та завантажити тут

Посібник «Підтримка ментального здоровʼя в кризові періоди» - містить рекомендації щодо розпізнавання ознак вигорання, методи розвитку стійкості та техніки майндфулнес; інформацію про важливість регулярних перерв, збалансованого харчування та фізичної активності; поради щодо створення підтримуючої культури в організації для відкритості та взаєморозуміння; практичні рекомендації для підтримки ментального здоров’я в колективі для створення продуктивного та здорового робочого середовища. Дивіться та завантажуйте тут


Навчально-методичний посібник «Впровадження відновного підходу, посередництва, медіації тапрактики функціонування служб порозуміння в закладах освіти»містить освітню програму спецкурсу підвищення кваліфікації керівників/керівниць і педагогічних працівників/працівниць закладів освіти «Підготовка фахівців/фахівчинь до впровадження відновного підходу, посередництва, медіації та практики функціонування служб порозуміння в закладах освіти» та відповідні теоретичні, методичні й практичні матеріали.

"Ресурсна скриня" - Ресурсний посібник від Світлани Ройз та ГО "Смарт освіта" - для батьків, педагогів — практики для розвитку емоційного інтелекту в дітей, знайомства й роботи з емоціями, профілактики булінгу, створення безпечного простору в класі чи групі.

Резилієнс-довідник: практичний посібник. Автори: Кокун О. М., Мельничук Т. І.



Навчальні матеріали «Діти і війна: навчання технік зцілення» - опис технік і ресурсів про те, як допомогти дітям пережити психотравмуючі події війни. 


Програма «Діти та війна. Навчання технік зцілення. Для дітей віком 8+"», яка лежить в основі роботи психологів груп психологічної підтримки для дітей проєкту «Поруч»:  https://poruch.me/ - навчити дітей покроково і практично впроваджувати навички та методи, які допомагають подолати психологічні наслідки війни, що базуються на доказовому когнітивно-поведінковому підході терапії посттравматичних розладів.


  МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО НАДАННЯ ПЕРШОЇ ПСИХОЛОГІЧНОЇ ДОПОМОГИ СІМ'ЯМ З ДІТЬМИ, ДІТЯМ, ЯКІ ПЕРЕБУВАЮТЬ/ПЕРЕБУВАЛИ У ЗОНІ ЗБРОЙНОГО КОНФЛІКТУ  (від Проекту «Підтримка реформи соціального сектору в Україні», який впроваджується Програмою розвитку ООН в Україні)


  Туриніна О. Л. Психологія травмуючих ситуацій: навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. 

Ми ПЕРЕЖИЛИ. Техніки відновлення для сімей військових, цивільних та дітей. Друге видання: практ. посіб. для внутрішньо переміщених осіб, демобілізованих та їхніх сімей / Психологічна кризова служба ГО «УАФПНПП», Посольство Сполученого королівства Великої Британії та Північної Ірландії в Україні. 


Діти в медіа: як висловлюватись і дотримуватися  правил - про те, як спілкуватись з травмованими дітьми, брати інтервю

Основи батьківської компетентності: методичний посібник - тренінг формування усвідомленого батькіівства

Як ти, брате/сестро? навчити всіх охочих допомагати через розмову людям, які отримали травматичний досвідом; дізнаєтесь, як правильно вести розмову, щоб вона допомогла людині проговорити й осмислити її складний досвід.

Як ти, коханий? посібник покликаний розвивати взаємну допомогу під час війни;  адресований українцям, які попри відстань хочуть підтримувати стосунки із близькими. 

Як ти? - посібник покликаний розвивати взаємну допомогу під час війни;  дізнаєтеся, як підтримати тих, хто втратив близьку людину; за яким алгоритмом вести розмову, що варто і що не варто говорити. 

Як ти, сонечко? - посібник покликаний розвивати взаємну допомогу під час війни; посібник містить прості алгоритми, за допомогою яких ви зможете підтримувати ваших дітей навіть тоді, коли вам самим буває складно. 

Як ви, командир?  алгоритм для побудови добрих стосунків у армії. 

Як ти, ветеране? - посібник є про те, як полегшити адаптацію ветеранів – як відновити контакт, запустити дружнє спілкування та повернути у ваші стосунки з ветеранами відчуття приналежності та єдності.

«Коли світ на межі змін: стратегії адаптації. Психологічна підтримка вчителів та дітей у часи війни» - зручний і доступний ресурс для допомоги вчителям в опануванні інструментами психологічної підтримки та адаптації донових умов у воєнний час.


 "Керівництво із соціально-педагогічного супроводу формування безпечної поведінки підлітків в Інтернеті" - теоретичні питання безпечної поведінки в Інтернеті, плани заходів для педагогів та батків.

«Дізнайся про свої права в цифровому середовищі» - Рекомендації Ради Європи щодо поваги, захисту та здійснення прав дитини в цифровому середовищі. Для дітей і молодих людей віком до 18 років

Посібник з Інтернет грамотності (2021) - збірник інформаційних матеріалів про основні аспекти Інтернету: від необхідної інформації про те, як він працює і де зберігаються наші дані, до пошуку якісної інформації та зв’язку з людьми та знаннями, отримання допомоги та погляду в майбутнє, до якого нас можуть привести онлайн-технології. Для батьків, педагогів, може бути корисним для підлітків та молодих людей.

Перша психологічна допомога: посібник для працівників на місцях (2017р.) - посібник щодо надання підтримки людям одразу після надзвичайно стресових подій. Тут описана процедура надання людям підтримки з повагою до їхньої гідності, культури та можливостей, надана інформація про те, як починати діяти в новій ситуації безпечно для себе та інших і не завдавати своїми діями шкоди.

«Важливі навички в періоди стресу: iлюстроване керівництво» (2021 рік) – кожен розділ книги містить нову ідею та техніку для зниження рівня стресу.

Як навчити учнів розрізняти фейки від правди? - матеріали для проведення класних / виховних годин із медіаграмотності в 7–11 класах. Заняття спрямовані на розвиток уміння ідентифікувати фейки та протистояти їхнім негативним впливам. 

Програма профілактики вживання психоактивних речовин «Свідомий вибір» (2020) - програма розроблена для дівчат і хлопців віком 14–18 р., які відбувають покарання у виді позбавлення волі в установах виконання покарань для неповнолітніх (виховних колоніях) та готуються до звільнення. Заняття спрямовані на поглиблення знань про наслідки вживання психоактивних речовин (ПАР), розвиток навичок саморегуляції та самоконтролю, усвідомлення необхідності застосування стратегій зменшення шкоди від уживання ПАР, а також на підвищення мотивації до відмови від зловживання ПАР. Робочий зошит до програми профілактики вживання психоактивних речовин «Свідомий вибір»

Діти повертаються до дитсадка. Поради для педагогів психологині Світлани Ройз

Середовище, що належить дітям: порадник для педагогів закладів дошкільної освіти - посібник присвячено питанням організації інклюзивного освітнього середовища. Приділено увагу не лише організації фізичного середовища, а й стратегіям формування якісної соціальної взаємодії, в основі якої є повага до кожного учасника освітнього процесу.

Методичні рекомендації щодо проведення просвітницько- профілактичних занять з учнями 1-11 класів за програмою «Школа і поліція». Програма розроблена для роботи з учнями 1 – 11 класів та спрямована на формування у них правослухняної поведінки, запобігання конфліктів та правопорушень, допоможе учням дізнатися про свої права та права інших, стати правослухняними громадянами, що дотримуються правил безпечної поведінки.

Як працювати з ЛГБТ: Путівник для психологів та психотерапевтів. Методичні рекомендації із психологічної роботи з представниками ЛГБТ / М. Діденко, О. Дмитренко, А. Козлова, О. Павловська

 Психодіагностика особистості у кризових життєвих ситуаціях. Зливков В.Л., Лукомська С.О., Федан О.В. (2016р.) - посібник присвячено аналізу сучасних зарубіжних психологічних досліджень кризових ситуацій та підходів до їх діагностики; тут міститься інформація про зарубіжні психодіагностичні методики методики психотерапевтичних інтервенцій для осіб, що пережили психотравматичні ситуації.

«Календар турботи про себе» (результат співпраці психологині Світлани Ройз з Дитячим фондом ООН (ЮНІСЕФ) в Україні та ГО «Смарт освіта») – 52 прості 2-хвилинні практики допоможуть вам повернути собі контакт з реальністю і відновити свою ресурсність, активізувати певний канал сприйняття: зір, слух, нюх, стосунки, рух, тілесні відчуття, смак, інтелект (нові знання), інтуїція.

Попередження насильства в закладах освіти: методичний посібник дляпедагогічних працівників (2020р.) – у виданні представлено міжнародно визнанні підходи до попередження насильства та цькування у закладах освіти, рекомендації щодо управлінських та просвітницьких заходів для створення безпечного та вільного від насильства простору.

Найкращі практики роботи з підлітками. Методичний посібник / І.О. Нерубаєва, А.П. Павловський, А.В. Шебардіна (2020) - посібник для фахівців, які працюють з підлітками груп ризику, зокрема тими, які вживають психоактивні речовини. У виданні подано особливості роботи з підлітками, наведено практичні рекомендації з організації профілактичних заходів для підлітків, опис інструментів та посилання на корисні ресурси.

 Буклет «Рекомендації для батьків щодо підтримкидітей, які втратили здоров’я та зазнали ушкоджень внаслідок війни» - для підтримки батьків та дитини, котра втратила здоров’я внаслідок ушкоджень і травмувань: як говорити з дитиною про те, що сталося, як допомогти їй адаптуватися в нових умовах існування і впоратися з труднощами, з якими зустрілася вся родина

Поственція суїциду (буліциду): робота з колективом закладу освіти: методичні рекомендації / за ред. С. Л. Чуніхіної, Л. А. Найдьонової, Н. Ф. Умеренкової. (Кропивницький, 2022) - тут представлено психологічно обґрунтовану модель поственційного супроводу колективу закладу освіти, у якому трапилися суїцид (буліцид) або його спроба; досліджено чинники розвитку у жертв булінгу суїцидальної тенденції та психологічні засоби її припинення; запропоновано модель кризового втручання у випадку булінгу (кібербулінгу; сформовано принципи і вимоги до комунікації щодо суїциду (буліциду) або його спроби в закладі освіти.

Книга для батьків «Посттравматичний стрес у дітей та підлітків. Розпізнати, зрозуміти, вирішити» ((Александр Коріттко) - тут ви отримаєте інформацію про травму у дітей та її наслідки – посттравматичний стрес. Книга буде корисною батькам дітей та підлітків, прийомним батькам та усиновлювачам, батькам у прийомних сім’ях і будинках сімейного типу, всім, хто працює учителями, вихователями, соціальними педагогами і при цьому потребують фахової підтримки, щоб розпізнати і зрозуміти посттравматичний стрес, та хочуть прийняти рішення на користь дитини. http://surl.li/kechc

Буклет «Складна поведінка дитини: як знайти ключ до позитивних змін» - тут містяться конкретні поради про те, як досягти миру у спілкуванні та скорегувати поведінку дитини, не порушуючи її впевненості, сміливості та набуті вміння.http://surl.li/kjrui 

Форма та Настанова з міжвідомчого перенаправлення - у виданні міститься інформація про скерування клієнта до іншого надавача послуг у разі виникнення потреби у допомозі, яку неможливо надати в межах професійних знань чи наявних послуг Вашого надавача послуг; кроки перенаправлення; зразок документа перенаправлення.


Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.

  В Україні запрацював сервіс «Take It Down», який допомагає зупинити поширення в інтернеті оголених і напівоголених фотографій та відео ос...