11 березня 2024 р.

ЗГУБНІ ВЛАСНІ ГЕНДЕРНІ СТЕРЕОТИПИ


 

ЗГУБНІ ВЛАСНІ ГЕНДЕРНІ СТЕРЕОТИПИ

Гендерні стереотипи – це надто спрощені узагальнення, які визначають, що є прийнятним або очікуваним для жінок і дівчат, а також чоловіків і хлопчиків.

Дуже часто на нашу поведінку, ставлення до когось впливають стереотиепи, які навязали батьки, оточення, суспільство. Але почуття та психічне здоров’я не мають статі. Хлопчики і дівчатка відчувають однаковий біль, однаково сумують та веселяться. У них тільки рівень вираження різний і форми прояву. Коли хлопцям кажуть, що їм не можна плакати, і вони не плачуть — біль та емоції нікуди не зникають. Дитина ізолююється, і з часом, за неможливості справитись з негативними почуттями самостійно, можуть виникати проблеми із психічним здоров’ям. Сурове та жорстке виховання в родині часто переходить з дорослою дитиною в новостворену як своєрідна традиція або шаблон поведінки

Але всі проблеми легше подолати, якщо є до кого звернутись по допомогу та підтримку. Так само і стереотипи можна змінити, якщо є бажання переймати нові звички та вибудовувати правильні підходи

Важливо навчити дитину проявляти свої емоції, допомогти робити це правильно. Почати можна з себе, власного прикладу: поділіться власними відчуттями – так ви заохотете дитину говорити про свої почуття. Це один із ключових моментів створення безпечного середовища для вашої дитини.

Якщо ви заохотите вашу дитину відкрито висловлювати свої думки, почуття та погляди, надасте їй низку можливостей для цього, вона знатиме, що може говорити з вами зараз на усі теми, без страху бути «недочутою» і покараною. А це вже шлях до того, що дитина виросте щасливою, впевненою та вільною, щоб бути собою, без обмежувальних очікувань.

В 2020 році Товариство Фосетта (The Fawcett Society) — відома благодійна британська організація, яка з 1866 року бореться за гендерну рівність і права жінок — провело цікаве і досить важливе дослідження з назвою «Необмежений потенціал» звіт щодо гендерних стереотипів серед маленьких дітей від народження і до семи років та їх негативний вплив на психічне здоров’я дітей.

Дослідники фокусувались на віці від 0 до 7 років, бо на їх думку, саме в цей період закладаються основи розуміння нашого місця у світі та приходить усвідомлення гендерних норм та власної ідентичності, відбувається розвиток соціального розуміння того, як «повинні» поводитись дівчата та хлопчики.

Діти шукають пояснення різним поняттям та світу, в якому вони живуть. І те, як ми їм цей світ представляємо має для їхнього розвитку велике значення, бо допомагає сформувати їхнє розуміння світу, в тому числі, формуючи їхній мозок.

Дослідники опитали 1280 батьків та 1027 практиків, які працюють у дошкільній освіті, провели 26 глибинних інтерв’ю з батьками дітей раннього віку. Потім перевірили 141 офлайн-магазин, щоб дослідити гендерні стереотипи в їх маркетингу, а також провели аудит 33 веб-сайтів магазинів дитячих товарів. Не залишились осторонь і найкращі дитячі канали в YouTube.

Висновки: обмеження дітей починаються рано, стримують багатьох дітей і викликають значні проблеми в подальшому житті і в суспільстві.

Дослідження показало, що гендерні стереотипи призводять до того, що дівчата у віці до шести років уникають предметів, які, на їхню думку, вимагають від них «дуже розумних дій», що означає менший інтерес до предметів STEM у подальшому житті.

Як допомогти батькам в подоланні стереотипів, якщо вони хочуть, щоб діти росли з вірними орієнтирами в поглядах?

Одна з рекомендацій звіту - надати можливість дитині грати з тими іграшками, які їй цікаві. Наприклад, дозволити хлопчикам грати ляльками. Якщо у хлопчиків є лише екскаватори та вантажівки, у них може не бути можливостей для будь-якої іншої гри. Подібним чином, якщо у дівчаток є лише ляльки та чайні сервізи, вони можуть не мати жодних можливостей для більш галасливих і фізичних ігор.

Чим більше можливостей ви надасте дитині, щоб відчути повний спектр ігор, тим менше вона стає через свою гру зумовленою вірою, що хлопчики та дівчатка «повинні» діяти певним чином, дозволяючи їм більше свободи бути собою, незалежно від того, як це виглядає.

Ось деякі резльтати дослідження, зроблені командою дослідників в процесі вивчення тільки інформаційного поля:

· 36% семи-десятирічних дівчат кажуть, що їх змушують відчувати свою зовнішність як найважливішу рису, сприяючи бути незадоволеною власною зовнішністю та тілом, що в подальшому впливає на харчові розлади та спроби самогубства.

·  Завищені очікування від чоловіків, в уявлення яких в дитинстві була закладена модель чоловіка-годувальника в дорослому житті призводить до тиску, особливо за умов втрати роботи, і є однією з причин самогубства чоловіків після 45 років. Оскільки емоційна відкритість стереотипно сприймається з раннього дитинства як жіноча, і тому «слабкі» чоловіки рідше звертаються за лікуванням психічних розладів.

· Є значні дослідження, які показують, що боротьба з гендерно-стереотипною поведінкою в ранньому дитинстві може зменшити насильство щодо жінок і дівчат.

· Діти, які дотримуються більш гендерних стереотипів і чиї друзі підкреслюють стереотипи, мають гірший добробут.

· Гарні приклади з літератури, де зображується виклик гендерним стереотипам, може допомогти підвищити самооцінку серед хлопчиків.

·    Ґендерні стереотипи можуть сприяти жорстокому поводженню та переслідуванню ЛГБТ молоді та дорослих.

Гендерні стереотипи небезпечні. Вони впливають на здатність хлопців говорити про свої емоції, а для дівчат обмежують можливості в роботі, яку вони здатні виконувати, але відмовляються через невідповідність статі. Більш сильних особистостей це може і не спинити. Адже за мрії іноді треба наполегливо боротися.

Покликання на звіт (англійською мовою) та знайдіть в ньому те, що допоможе зробити власні кроки на шляху подолання гендерних стереотипів в вихованні та ставленні до дітей.

Джерело: https://knowledge.org.ua/hlopci-ne-plachut-pro-zgubni-genderni-stereotipi-shho-zhivut-v-nas/


Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.

  БРОШУРА «МЕНТАЛЬНЕ ЗДОРОВ’Я ДІТЕЙ ПІД ЧАС ВІЙНИ: ПОРАДИ БАТЬКАМ ТА ОПІКУНАМ» Брошуру підготував ЮНІСЕФ в межах впровадження Всеукраїнськ...