13 січня 2025 р.

ДОСЛІДЖЕННЯ ПИТАННЯ БУЛІНГУ

 

ДОСЛІДЖЕННЯ ПИТАННЯ БУЛІНГУ


За даними масштабного
дослідження, проведеного Міністерством освіти і науки України, 51,3% учнів зазначили, що стикалися з булінгом, а 24,7% стали його мішенями після початку повномасштабного вторгнення. Найпоширеніші причини цькування – зовнішність (28,7%), особливості поведінки (22,6%) та світогляд (21,5%).

Дівчата частіше, ніж хлопці, заявляли про булінг на підставі зовнішності. Також 22,6% учнів зазначили, що приводом для булінгу є особливості поведінки (надто активна, сором’язлива чи нерішуча, не схожа на інших). 

Для 21,5% опитаних це світогляд, відмінний від думки інших, для 18,7% дітей – уподобання чи хобі. Згадували також про мовну ознаку: 8,3% для російської мови та 6,9% для української мови.

Загалом у дослідженні вивчали, наскільки поширеним є булінг серед учнів, його види й причини та як це змінилося після початку повномасштабного вторгнення. Дослідження проводили у листопаді 2023 – січні 2024 року й охопили 5576 учнів 5–9 класів (віком 10–14 років) з усіх регіонів України, крім тимчасово окупованих територій.

Згідно з результатами, 51,3% опитаних учнів зазначили, що коли-небудь стикалися з булінгом: 55,9%, дівчат і 46,2% хлопців. При цьому 24,7% учнів стали «мішенями булінгу» з початку повномасштабного вторгнення.

Найчастіше такі випадки трапляються в Києві (33,7% учнів) й загалом булінг – більш поширене явище для міст, зокрема обласних центрів (34,4%). У сільській місцевості 25,3% учнів заявили про булінг, а у містах районного значення та інших містах – 25,8% і 24,1% відповідно.

Різновиди булінгу, які назвали школярі

·            Заклики товаришувати з певними друзями (25,9%);

·            Поширення неправдивих чуток (24%);

·            Образливі онлайн-повідомлення (21,4%);

·            Зверхні та принизливі відгуки про зовнішність (21,8%);

·            Жарти або розповіді анекдотів так, щоб було зрозуміло, що це ніби про конкретну людину (18,3%).

Звернення по допомогу

·            59,4% постраждалих від булінгу зверталися по допомогу. Найчастіше – до батьків і вчителів;

·            Дівчата частіше зверталися по допомогу, ніж хлопці: 62,4% проти 55,8%;

·            Що старшими стають школярі, то рідше звертаються по допомогу. Серед учнів п’ятих класів по допомогу зверталися 68,1% учнів, а серед дев’ятих класів цей показник скоротився до 47,9%.

Реакція школи на булінг

·            12,4% випадків – до школи викликали батьків і кривдника, і постраждалого;

·            14,7% випадків – викликали або батьків кривдника, або батьків постраждалого;

·            Найефективнішим методом виявилося залучення психолога (68,4% випадків припинення або послаблення булінгу), а поєднання різних методів одночасно дало найліпші результати, коментують у МОН.

Залученість дорослих до булінгу

·            19,6% опитаних зазначили, що вчителі або інші дорослі зі школи, які були свідками цькування, не зробили нічого;

·            14,7% школярів стикалися з ситуаціями, коли до булінгу були залучені батьки однокласників (наприклад, хтось з батьків публічно висловлювався образливо про дитину або закликав її бойкотувати).

За межами школи (серед друзів та вдома) менш як 40% школярів спілкуються лише українською мовою, ідеться у дослідженні Державної служби якості освіти України. При цьому п’ята частина дітей спілкується як українською, так і російською мовами однаково. Серед причин, які назвали учні – звичка спілкуватися російською мовою (33%) та мова спілкування у сім’ї (20%).

Джерело: https://osvitanova.com.ua/posts/6683-doslidzhennia-polovyna-shkoliariv-stykalysia-z-bulinhom-iak-tse-zminyty

Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.

  4 ЕФЕКТИВНІ СТРАТЕГІЇ ДЛЯ ДОСЯГНЕННЯ ЦІЛЕЙ У НОВОМУ РОЦІ Новий рік – час нових планів. Але потрібно вміти правильно структурувати мрії...