26 жовтня 2023 р.

МАЙНДФУЛНЕС ДЛЯ ДІТЕЙ


 МАЙНДФУЛНЕС ДЛЯ ДІТЕЙ

Майндфулнес – це стан усвідомленості людиною теперішнього моменту, здатність помічати та розпізнавати сенсорну інформацію, яку сприймають наші органи чуття: зосередження уваги на тому, що ми бачимо, чуємо, чого торкаємось, відчуваємо на смак. Майндфулнес – це стан фокусування уваги на власних внутрішніх процесах – думках, емоціях, відчуттях в тілі.

Майндфулнес:

·            Сприяє врівноваженню емоційного стану та знижує нервову напругу, налагоджує роботу психічних процесів – робить нас більш уважними й зосередженими. 

·            Розвиває здатність перервати внутрішній діалог та звернутися до глибинних процесів, сприяє укріпленню самоконтролю та саморегуляції власної поведінки. 

·            Вчить безумовного прийняття, розсудливості, неупередженості в діях. 

·            Позитивно впливає на самопочуття людини, укріплює вміння справлятися зі стресом, розвантажуватись, розуміти власні реакції та поведінку.

Стан майндфулнес можна розвивати через різноманітні техніки та вправи. Залучати дітей до практик майндфулнес потрібно поступово, лагідно та непримушено, і не засмучуйтесь, якщо дитині важко зосередитись. Починайте з декількох хвилин, надалі збільшуйте час.

Майндфулнес можна практикувати під час будь-якої буденної справи, будь-коли. Варто зосереджувати увагу дитини на відчуттях, які вона отримує органами чуття та обговорювати їх. Наприклад,

на прогулянці спитайте «Що ти бачиш навколо себе? Що чуєш? Що відчуваєш тілом?». Залучайте дитину спостерігати за проявами природи: як падають сніжинки, як стікають краплі дощу по склу, як сяє райдуга в небі, прислухайтесь, як щебечуть птахи, дзюрчить вода. Зверніть увагу на відчуття тепла або прохолоди на тілі. Запропонуйте дитині подивитись на дерево, описати колір його листя, форму та довжину ствола, поспостерігати, як тихо шелестить його крона, коли дує вітерець, помітити, як повільно воно розхитується.

Запропонуйте дитині самостійно описати те, що вона бачить, чує та відчуває. Обов’язково спитайте, як зараз почувається дитина, які емоції переживає. Так само прийом їжі, гру, дорогу до садка, підготовку до сну можна наповнити майндфулнес, обговорюючи тут і зараз те, що оточує дитину та її внутрішні переживання.   

Дихальні практики

Практики усвідомленого дихання є невіддільною частиною майндфулнес. Коли ми потрапляємо в стресову ситуацію, то починаємо відчувати, як збивається ритм дихання, прискорюється серцебиття, з’являються неприємні відчуття в тілі. Якщо ми не можемо усвідомлено відрегулювати ритм серцебиття, то маємо можливість вплинути на дихання, яке, налагоджуючись, дасть сигнал іншим системам організму про те, що ми в безпеці, та допоможе заспокоїтись. Коли ми вчимо дитину усвідомленого дихання, ми даємо їй інструменти для самодопомоги та саморегуляції в ситуації перезбудження, незадоволення, напруги.

5 простих дихальних вправ

1.       Запропонуйте дитині лягти, закрити очі та уявити, що живіт – повітряна кулька. Можна обговорити, якого вона кольору. Далі попросіть дитину повільно надути «кульку», уважно стежачи, як вона стає трохи більше. Рука дитини може бути в цей момент на животі. Після цього, попросіть дитину повільно здути «кульку».

2.       Запропонуйте дитині лягти, покладіть на животик паперовий човник. Попросіть дитину покатати човник на хвилях, повільно вдихаючи та видихаючи повітря. Можна уявити, як виглядає та звучить море. Обговоріть інші образи, які уявляє дитина.

3.       Запропонуйте дитині уявити, що пальці – це свічки. Повільно задувайте кожну свічку та загинайте пальчик.

4.       Разом з дитиною зробіть глибокий вдих та затисніть руки в кулаки, на кожному видиху повільно відгинайте один палець.

5.       Для дихальних вправ можна застосовувати підручні матеріали – справжні свічки, бульбашки, піну на воді. Подихати через соломинку або спробувати на видиху посунути невеличкий предмет на столі.

Джерело: https://osvitanova.com.ua/posts/6179-maindfulnes-iak-zaluchaty-ditei-do-praktyky-usvidomlenosti-ta-pryklady-dykhalnykh-vprav

 

Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.

  БРОШУРА «МЕНТАЛЬНЕ ЗДОРОВ’Я ДІТЕЙ ПІД ЧАС ВІЙНИ: ПОРАДИ БАТЬКАМ ТА ОПІКУНАМ» Брошуру підготував ЮНІСЕФ в межах впровадження Всеукраїнськ...