БУЛІНГ ДІТЕЙ З
РОЗЛАДАМИ СПЕКТРА АУТИЗМУ
(ПОРАДИ БАТЬКАМ)
Часто
труднощі в комунікації дітей з РСА проявляються в тому, що дитина не виконує
групових інструкцій вчителя, може ігнорувати звернення, не бере участі у
спільних активностях, демонструє небажану поведінку.
Негативні результати знижують мотивацію до навчання,
що призводить до уникнення спілкування з однолітками, що не дає можливості для
розвитку соціальних навичок. Відповідно, зменшення соціальних контактів між
дітьми з РСА та однокласниками ще більше поглиблюють прірву у розумінні потреб та
особливостей дітей з аутизмом,
та можуть
стати причиною для булінгу та іншої токсичної поведінки з боку
однолітків.
Адаптація дітей з РСА до навчання у колективі - важливий
етап успішної інклюзії, до якого мають бути підготовлені дитина з РСА та цілий
клас. Не менш
важлива - готовність вчителя створювати атмосферу толерантного та безбар’єрного
спілкування у класі. Якщо робота проведена правильно - діти в класі будуть
толерантними, й з розумінням ставитимуться до дитини у спектрі.
Булінг серед учнів – досить поширена проблема в школі.
Проте якщо нормотипова дитина здатна розрізнити агресію та знущання з боку
однолітків, дитині з РСА значно складніше зрозуміти негативні сигнали та дії
від оточення. Вона може сприймати глузування як спосіб завести дружбу тощо.
Дитину з РАС важливо навчити
розрізняти емоції, соціальні правила і розрізняти допустимі та недопустимі
слова чи дії відносно себе.
Залежно від рівня навичок, вербалізації та підготовки
дитини з РАС, можна демонструвати соціальні історії по відео або у книгах та
пояснювати, як варто реагувати у подібних ситуаціях.
Запобіганням булінгу у школі має займатися
адміністрація школи, яка несе відповідальність за безпеку дітей в освітньому
закладі — як фізичну, так і психологічну.
Іноді буває навпаки: діти з РАС можуть розповідати
батькам, що з них кепкують у класі, хоча насправді з ними намагаються
поспілкуватися або пограти разом.
Отже, успішна інклюзивна освіта передусім потребує обізнаності суспільства. Дітям з розладами спектра аутизму, як і іншим дітям з особливими освітніми потребами, значно легше адаптуватися до навчання у колективі, в якому розуміють потреби людей з аутизмом.
Немає коментарів:
Дописати коментар
Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.