4 грудня 2024 р.

БУЛІНГ ДІТЕЙ З РОЗЛАДАМИ СПЕКТРА АУТИЗМУ (ПОРАДИ БАТЬКАМ)

 


БУЛІНГ ДІТЕЙ З РОЗЛАДАМИ СПЕКТРА АУТИЗМУ

(ПОРАДИ БАТЬКАМ)





Часто труднощі в комунікації дітей з РСА проявляються в тому, що дитина не виконує групових інструкцій вчителя, може ігнорувати звернення, не бере участі у спільних активностях, демонструє небажану поведінку.

Негативні результати знижують мотивацію до навчання, що призводить до уникнення спілкування з однолітками, що не дає можливості для розвитку соціальних навичок. Відповідно, зменшення соціальних контактів між дітьми з РСА та однокласниками ще більше поглиблюють прірву у розумінні потреб та особливостей дітей з аутизмом, та можуть стати причиною для булінгу та іншої токсичної поведінки з боку однолітків. 

Адаптація дітей з РСА до навчання у колективі - важливий етап успішної інклюзії, до якого мають бути підготовлені дитина з РСА та цілий клас. Не менш важлива - готовність вчителя створювати атмосферу толерантного та безбар’єрного спілкування у класі. Якщо робота проведена правильно - діти в класі будуть толерантними, й з розумінням ставитимуться до дитини у спектрі. 

Булінг серед учнів – досить поширена проблема в школі. Проте якщо нормотипова дитина здатна розрізнити агресію та знущання з боку однолітків, дитині з РСА значно складніше зрозуміти негативні сигнали та дії від оточення. Вона може сприймати глузування як спосіб завести дружбу тощо.

Дитину з РАС важливо навчити розрізняти емоції, соціальні правила і розрізняти допустимі та недопустимі слова чи дії відносно себе. 

Залежно від рівня навичок, вербалізації та підготовки дитини з РАС, можна демонструвати соціальні історії по відео або у книгах та пояснювати, як варто реагувати у подібних ситуаціях.

Запобіганням булінгу у школі має займатися адміністрація школи, яка несе відповідальність за безпеку дітей в освітньому закладі — як фізичну, так і психологічну. 

Іноді буває навпаки: діти з РАС можуть розповідати батькам, що з них кепкують у класі, хоча насправді з ними намагаються поспілкуватися або пограти разом. 

Отже, успішна інклюзивна освіта передусім потребує обізнаності суспільства. Дітям з розладами спектра аутизму, як і іншим дітям з особливими освітніми потребами, значно легше адаптуватися до навчання у колективі, в якому розуміють потреби людей з аутизмом. 

Джерело: https://osvitanova.com.ua/posts/6546-bulinh-ditei-z-rozladamy-spektra-autyzmu-porady-psykholoha-batkam


Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.

  4 ЕФЕКТИВНІ СТРАТЕГІЇ ДЛЯ ДОСЯГНЕННЯ ЦІЛЕЙ У НОВОМУ РОЦІ Новий рік – час нових планів. Але потрібно вміти правильно структурувати мрії...