СХВАЛЕНА НОВА РЕДАКЦІЯ БАЗОВОГО КОМПОНЕНТА ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
21 грудня 2020 року колегія МОН
України схвалила нову редакцію Базового компонента дошкільної освіти. Це дозволить
продовжити реформу дошкільної освіти, а також забезпечить наступність між
дошкіллям і школою.
Після доопрацювання
Базовий компонент дошкільної освіти буде затверджено наказом МОН та
оприлюднено.
Базовий компонент
дошкільної освіти – це Державний стандарт, що визначає вимоги до обов’язкових
компетентностей та результатів освіти дитини дошкільного віку, а також умови,
за яких вони можуть бути досягнуті відповідно до міжнародних стандартів якості
освіти.
Стандарт ґрунтується на таких ціннісних
орієнтирах:
1.
повага до особистості дитини, її потреб та можливостей, індивідуального
досвіду;
2.
зміцнення й збереження фізичного та психічного здоров’я дитини та її
емоційний розвиток;
3.
цінність гри як провідного виду діяльності дитини дошкільного віку та
активного пізнавального інтересу;
4.
визнання розвивального потенціалу безпечного та інклюзивного освітнього
середовища;
5.
цінність родинного виховання та родинного благополуччя для розвитку дитини.
Оновлений Стандарт
забезпечить підвищення доступності дошкільної освіти в Україні. Він спрямований
на забезпечення рівного доступу до дошкільної освіти всіх дітей раннього та
дошкільного віку, зокрема й дітей з особливими освітніми потребами, дітей-сиріт
та дітей, позбавлених батьківського піклування.
Базовий компонент
дошкільної освіти заснований на компетентнісному підході до освіти. Набута
компетентність – це результат дошкільної освіти та особистісне надбання, що
відображає:
·
емоційно-ціннісне ставлення;
·
сформованість знань;
· здатність і навички до активного, творчого впровадження набутого досвіду, зумовленого емоційно-ціннісним ставленням і сукупністю засвоєних знань.
Вимоги до обов’язкових
результатів навчання та компетентностей дошкільнят визначено за такими
освітніми напрямами: «Особистість дитини», «Дитина в сенсорно-пізнавальному
просторі», «Дитина в природному довкіллі», «Гра дитини», «Дитина в соціумі»,
«Мовлення дитини», «Дитина у світі мистецтва».
Важливим аспектом оновлення Стандарту є забезпечення
наступності між дошкільною та шкільною освітою. Ключові
компетентності Стандарту за освітніми напрямами логічно перетікають у ключові
компетентності Державного стандарту початкової освіти за окремими освітніми
галузями. Наприклад, освітні напрями «Дитина в природному довкіллі» та «Дитина
в сенсорно-пізнавальному просторі» продовжуються математичною та природничою
освітніми галузями Стандарту початкової освіти, а «Мовлення дитини» –
мовно-літературною та інформатичною.
Наступність між
дошкільною та початковою освітою простежується і через формування наскрізних
умінь, що є спільними для дошкільної та початкової освіти:
·
проявляти творчість та ініціативність;
·
керувати емоціями;
·
висловлювати та обґрунтовувати власну думку;
·
критично мислити;
·
приймати рішення;
·
розв’язувати проблеми;
·
співпрацювати в колективі.
Дошкільна освіта є
невід’ємним складником системи освіти України, що відповідає нульовому рівню
Національної рамки кваліфікацій. Оновлений Стандарт створює умови для цілісного
розвитку дитини, її фізичних, інтелектуальних і творчих здібностей шляхом
виховання, навчання, соціалізації та формування необхідних життєвих навичок.
Джерела:
http://knowledge.org.ua/uk/shvalena-nova-redakcija-bazovogo-komponenta-doshkilnoi-osviti/
Немає коментарів:
Дописати коментар
Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.