СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНИЙ СУПРОВІД ТА ЗАХИСТ ПРАВ ДІТЕЙ В ЗАКЛАДІ ОСВІТИ СОЦІАЛЬНИМ ПЕДАГОГОМ
НА 2022-2023 Н.Р.
Війна
в Україні внесла зміни в життя всієї країни. У цій ситуації зростає рівень
насильства в суспільстві та порушень прав людини. Також з'явилася категорія
людей, яким необхідний додатковий захист, бо вони вимушено покинули свої
домівки; є родини, де загинули батьки чи інші родичі; сім'ї, члени яких зникли
безвісти; члени родини, які вимушено перебувають окремо один від одного;
родини, які зазнають переслідування за свої погляди на події, які відбуваються.
Тому у період війни виникає нагальна потреба перебудувати зміст своєї
діяльності відповідно до сьогоднішніх запитів та реалій, які мають бути
спрямовані на збереження і зміцнення психічного здоров’я учасників освітнього процесу.
Згідно
із ситуацією, яка склалась в Україні, потрібно відповідно організувати соціально-психологічний супровід
та більш тривалий його процес – патронаж. В цьому випадку патронаж спрямований на пошук відповідних ресурсів дитини або
родини (актуалізація, компенсація, мобілізація) і побудова на цій базі
соціально-психологічних та педагогічних умов для відновлення зв’язків з
оточуючими людьми.
Соціально-педагогічний супровід включає:
• виявлення
дітей, які потребують соціально-педагогічної та/або психологічної допомоги і
вивчення потреб дітей та їхніх родин.
• розробку
індивідуального плану соціально-педагогічного супроводу дитини та її родини;
• сприяння
в адаптації дітей-переселенців до нових умов навчання та проживання через
проведення тренінгів на підвищення рівня адаптивності дітей, розвиток
комунікативних навичок, самопрезентації; ознайомлення дітей із місцевими
звичаями та традиціями;
• представлення
законних прав та інтересів дітей цієї категорії у виконавчих органах та судових
органах влади;
• відновлення
та підтримку сімейних зв'язків дитини;
• залучення постраждалих дітей до участі в діяльності позашкільних закладів з метою створення умов для їхньої самореалізації, розвитку творчих здібностей, зняття емоційної напруженості;
• проведення
діагностичної і корекційно-відновлювальної роботи з дітьми, виходячи з
індивідуальних характеристик дитини;
• співпрацю
із соціальними службами з метою надання гуманітарної, матеріальної, соціальної
допомоги;
• створення
бази контактів, куди можна звернутися по допомогу: для відновлення документів;
отримання всіх видів державної соціальної підтримки (пенсії, допомоги); отримання медичного
обслуговування; для працевлаштування; влаштування дітей на навчання та
виховання в дошкільні, шкільні, позашкільні навчальні заклади, гуртки, секції;
отримання психологічної допомоги; отримання гуманітарної допомоги;
• забезпечення
та супровід підготовки учнів до профільного та професійного самовизначення і
життєвої самореалізації
Продовження Методичних рекомендацій щодо діяльності соціального педагога у 2022/23 н.р. читайте тут
або за покликанням https://docs.google.com/document/d/1VhWtU-2FHZFcy0tXFrR5s83DCBl758XX/edit
Немає коментарів:
Дописати коментар
Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.