16 серпня 2022 р.

Методичні рекомендації щодо діяльності соціального педагога у 2022/23 н.р.

 

  

СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНИЙ СУПРОВІД ТА ЗАХИСТ ПРАВ ДІТЕЙ В ЗАКЛАДІ ОСВІТИ СОЦІАЛЬНИМ ПЕДАГОГОМ 

НА 2022-2023 Н.Р.


Війна в Україні внесла зміни в життя всієї країни. У цій ситуації зростає рівень насильства в суспільстві та порушень прав людини. Також з'явилася категорія людей, яким необхідний додатковий захист, бо вони вимушено покинули свої домівки; є родини, де загинули батьки чи інші родичі; сім'ї, члени яких зникли безвісти; члени родини, які вимушено перебувають окремо один від одного; родини, які зазнають переслідування за свої погляди на події, які відбуваються.

Тому у період війни виникає нагальна потреба перебудувати зміст своєї діяльності відповідно до сьогоднішніх запитів та реалій, які мають бути спрямовані на збереження і зміцнення психічного здоров’я учасників освітнього процесу.

Згідно із ситуацією, яка склалась в Україні, потрібно відповідно організувати соціально-психологічний супровід та більш тривалий його процес – патронаж. В цьому випадку патронаж спрямований на пошук відповідних ресурсів дитини або родини (актуалізація, компенсація, мобілізація) і побудова на цій базі соціально-психологічних та педагогічних умов для відновлення зв’язків з оточуючими людьми.

Соціально-педагогічний супровід включає:

    виявлення дітей, які потребують соціально-педагогічної та/або психологічної допомоги і вивчення потреб дітей та їхніх родин.

    розробку індивідуального плану соціально-педагогічного супроводу дитини та її родини;

    сприяння в адаптації дітей-переселенців до нових умов навчання та проживання через проведення тренінгів на підвищення рівня адаптивності дітей, розвиток комунікативних навичок, самопрезентації; ознайомлення дітей із місцевими звичаями та традиціями;

    представлення законних прав та інтересів дітей цієї категорії у виконавчих органах та судових органах влади;

    відновлення та підтримку сімейних зв'язків дитини;

    залучення постраждалих дітей до участі в діяльності позашкільних закладів з метою створення умов для їхньої самореалізації, розвитку творчих здібностей, зняття емоційної напруженості;

•    проведення діагностичної і корекційно-відновлювальної роботи з дітьми, виходячи з індивідуальних характеристик дитини;

•    співпрацю із соціальними службами з метою надання гуманітарної, матеріальної, соціальної допомоги;

•    створення бази контактів, куди можна звернутися по допомогу: для відновлення документів; отримання всіх видів державної соціальної підтримки (пенсії,  допомоги); отримання медичного обслуговування; для працевлаштування; влаштування дітей на навчання та виховання в дошкільні, шкільні, позашкільні навчальні заклади, гуртки, секції; отримання психологічної допомоги; отримання гуманітарної допомоги;

•    забезпечення та супровід підготовки учнів до профільного та професійного самовизначення і життєвої самореалізації 

Продовження Методичних рекомендацій щодо діяльності соціального педагога у 2022/23 н.р. читайте тут 

або за покликанням https://docs.google.com/document/d/1VhWtU-2FHZFcy0tXFrR5s83DCBl758XX/edit 

Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.

  НАДАННЯ ПСИХОЛОГІЧНОЇ ДОПОМОГИ ДІТЯМ, ДІТЯМ З ООП, ЯКІ ЗАЗНАЛИ ПСИХОТРАВМАТИЧНИХ ПОДІЙ Під час військових конфліктів однією з найуразлив...