20 квітня 2020 р.

Методичні рекомендації для соціальних педагогів з питань організації діяльності під час карантину


Методичні рекомендації для соціальних педагогів з питань організації діяльності під час карантину

Сьогодні майже всі працівники освіти працюють дистанційно, в тому числі практичні психологи і соціальні педагоги. Такий режим є незвичним, що й викликає хвилювання і вимагає нового алгоритму діяльності.
Тому на час карантину річний план роботи на 2019-2020 н. р. модифікувати і здійснювати свою роботу з допомогою технічних засобів для дистанційного спілкування з учасниками освітнього процесу. Для цього можна використовувати веб-сайт закладу освіти, чати, oнлайн групи педагогів/батьків/учнів в телеграм, Viber , Skype та ін. онлайн режимах, з допомогою соціальних мереж, телефонів, електронної пошти тощо.

На сьогодні актуальними напрямками є наступні.
Просвіта, частково профілактика. Орієнтовна тематика порад та рекомендацій для батьків, педагогів, дітей: «Як розмовляти з дітьми про коронавірус», «Як не піддатися загальній паніці», «Яким чином поліпшити самоізоляцію», «Вплив засобів масової інформації на психіку дітей», «Спокійні батьки – спокійні діти», «Поради щодо зберігання спокою», «Як послабити тривогу в період карантину», «Як керувати своїми емоціями», «Соцмережі під час карантину: фейки та факти», «Рекомендації для учасників освітнього процесу щодо заходів безпеки проти коронавірусу», «Як перетворити карантин на корисне дозвілля», «Яким чином покращити соціальну ізоляцію?», «Чим зайняти дитину в період ізоляції», Профілактика професійного вигорання». «Психологічна безпека під час дистанційного навчання», «Як організувати свою роботу/навчання вдома» та інші.

Консультування індивідуальне, рідше групове. Тематика консультацій може бути така, яку запропоновано для просвітницької та профілактичної роботи, або ж мати індивідуальне спрямування (за запитом дитини, батьків, педагогів, адміністрації).

Організаційно-методична робота (підготовка до проведення заходів, оформлення робочої документації, складання індивідуального плану самоосвіти, обробка та узагальнення результатів досліджень (якщо такі залишилися невиконаними), розробка тренінгів, семінарів, програм, занять та матеріалів до їх проведення, впорядкування документації та оформлення методичних рекомендацій, створення або оновлення інтернет-сторінок, блогу фахівця психологічної служби, підготовка річного звіту, опрацювання методичної літератури з психолого-педагогічної тематики та інші).
Також сюди відноситься:
опрацювання нормативно-правових документів МОН України, державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти», Українського НМЦ ППСР Національної академії педагогічних наук України, УОН ТОДА, ТОКІППО; методичних рекомендацій НМЦ ПССР.

Зв’язки з громадськістю (частково за допомогою доступних засобів зв’язку та телекомунікацій).
Соціально-захисний напрям. Важливим для соціального педагога є соціально педагогічний супровід учасників освітнього процесу, які опинилися у складних життєвих обставинах. В цей період не для всіх власна домівка може бути безпечним місцем перебування (особливо для тих, де є насильство). Тому організуйте дистанційне спілкування з дітьми, їх батьками!
УВАГА! Попереджуйте випадки дискримінації і звертайтесь у відповідні установи та органи.
НАГАДУВАННЯ! Телефони гарячих ліній (головна сторінка блогу НМЦ ПССР  https://nmcpssr.blogspot.com/, блогу методиста Ярмолицької С.О http://yarmolytska.blogspot.com/) працюють безкоштовно, анонімно, конфіденційно:
-         Національна гаряча лінія з попередження домашнього насильства, торгівлі людьми, ґендерної дискримінації, із захисту прав дітей «Ла Страда – Україна» - у будні дні з 10:00 до 18:00 : 0 800 500 335 (безкоштовно зі стаціонарних), 116 123 (безкоштовно з мобільних);
-         «Гаряча лінія» з протидії торгівлі людьми та нелегальної міграції в м.Тернополі  +38 (0352) 52-39-52;
- Всеукраїнська дитяча лінія «Телефон Довіри» 0-800 500 21 80;
-         Національна цілодобова лінія з питань запобігання суїцидів та профілактики психічного здоров’я «Lifeline Ukraine» - 7333

Такі напрямки роботи як діагностика, профілактика, корекція, навчальна діяльність , які потребують безпосереднього контакту зі здобувачами освіти і дотримання етичних вимог (н-д, невтручання сторонніх осіб, конфіденційність та ін.), - не можуть бути проведені у дистанційному режимі. Хоча за наявності та можливостей онлайн-ресурсів, підготовленості організаторів їх можливо виконувати (онлайн-опитування, онлайн-анкетування). В такому разі за результатами проведених анкетувань/опитувань потрібно оформити відповідну документацію (протокол соціально-педагогічного вивчення, аналітичну довідку, рекомендації).

Ведення фахової документації під час карантину.
Соціальні педагоги оформляють документацію відповідно до листа МОН України від 24.07.2019 № 1/9-477 «Про типову документацію працівників психологічної служби у системі освіти України».

Журнал соціального педагога ведеться щодня, записи здійснюються відповідно вище зазначених напрямків роботи і з врахуванням навантаження фахівця психологічної служби.

Протоколи індивідуального та групового соціально-педагогічного вивчення соціального педагога (в разі проведення онлайн-опитування, онлайн-анкетування), індивідуальної соціально-педагогічної консультації (в разі проведення онлайн-консультації) ведуться у випадку подальшої індивідуальної роботи, у інших випадках – за потреби.

Облік проведення корекційних занять передбачає в більшості випадків групову роботу, тому він є не є актуальним під час карантину. Але якщо в практиці школи запроваджені уроки через Skype (необхідний premium пакет Skype, який дозволяє підключати до 30 осіб і мати зв’язок хорошої якості), то це непоганий перехідний етап для фахівців з проведення групової роботи.
Увага! Якщо ви залишили робочу документацію в навчальному закладі і не маєте доступу до неї, тоді усі записи необхідно вести на іншому паперовому носії (чернетка, тимчасовий журнал) або в електронному вигляді, щоб після закінчення карантину перенести у робочу документацію чи вклеїти свої записи у Журнал соціального педагога.

Самоосвіта під час карантину.
Період карантину можна ефективно використати для власного професійного розвитку, здобути нові знання, навички чи їх вдосконалити.
До плану самоосвіти можна включити: опрацювання методичної літератури психолого-педагогічної спрямування шляхом перегляду інтернет-сайтів, використання електронних бібліотек; підвищення фахової компетентності шляхом участі у вебінарах, онлайн-конференціях, проходження дистанційних навчальних курсів тощо.
Існує багато безкоштовних дистанційних навчань (Інформаційна онлайн-платформа «Центр Знань» http://knowledge.org.ua/ , дистанційні курси EdErA https://www.ed-era.com/ , онлайн-курси на «Prometeus» https://prometheus.org.ua/courses-catalog/ та ін.), онлайн-вебінарів, онлайн-конференцій ( на цих же платформах, інформаційний освітній проект «Всеосвіта» https://vseosvita.ua/webinar , освітній проєкт «На урок» https://naurok.com.ua/upgrade/psychology та ін.). Ці онлайн-ресурси є хорошим способом відволіктися від новин та залучитися до навчання.

Будьте здоровими, турбуйтесь про свою безпеку та своїх рідних. Пам’ятайте: дистанційний режим роботи – це час не тільки для підвищення свого фахового рівня, але й час для родинного зближення!


За матеріалами на:
сайт Національної психологічної асоціації України https://www.facebook.com/npa.org.ukraine/posts/929492157481414?__tn__=K-R

Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.

  В Україні запрацював сервіс «Take It Down», який допомагає зупинити поширення в інтернеті оголених і напівоголених фотографій та відео ос...